پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش
به شما نخبه گرامی که در جستجوی مقصود خود هستید خوش آمد عرض می نماییم.

مــا زنـده از آنیـم کـه آرام نـگیـریـم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

این سایت به منظور طرح دیدگاهها ی مختلف و یافتن پاسخی برای پرسش ها ی شماست .

بی صبرانه منتظر نظرات ، دیدگاهها و سوالات شما هستیم .
همچنین می توانید سوالات ( سیاسی - اعتقادی و ... ) خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت در این سایت به آن پاسخ داده شود.

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

۱۳۹۲/۰۶/۲۶

بیانات فرمانده کل قوا در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى (۱)

در سالروز ولادت حضرت امام رضا علیه‌السلام

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
 اولاً خوشامد عرض میکنیم؛ ثانیاً تبریک عرض میکنیم این عید سعید را. و با حضور شما و نفسهاى گرم شما و برنامه‌هاى خوبى که اجرا کردید، روز ما را عید کردید؛ امیدواریم ان‌شاءالله دلهاى شما همیشه شاد، همیشه متذکّر، همیشه در حال سِیر به مقامات عالى‌تر باشد.
 یک جمله درباره‌ى امام بزرگوار و عالِم آل محمّد حضرت علىّ‌بن‌موسى‌الرّضا (علیه آلاف التّحیّة و الثّناء) عرض بکنیم. مقامات معنوى و روحانیّت این وجودات مقدّسه، حقیقتاً از درک عقلانى ما هم بیشتر است، چه برسد به توصیف زبانىِ ما؛ لکن در مقابل چشم ما و چشم تاریخ، زندگى این بزرگواران یک درس عملى و جاودان و غیرقابل انکار است. اگر ما در مواردى به زندگى ائمّه (علیهم‌السّلام) میپردازیم، سیاستهاى آنها را، تدبیرهاى آنها را، شرح حال آنها را مورد تکیه قرار میدهیم، نه به این معنا است که این بخش، اهمّ و اعظم بخشهاى زندگى آن بزرگواران است؛ نه، آن عالَم معنا و آن قرب الى‌الله و آن معرفت و محبّتى که موج میزند در آن دلهاى بى‌نظیر، یک داستان دیگرى است. لکن آنچه جلوى چشم ما است، زندگى این بزرگواران است که باید از آنها درس گرفت.
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۷ شهریور ۹۲ ، ۱۳:۳۴
سرباز ولایت
۱۳۹۲/۰۶/۲۰

بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار کارگزاران حج

بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم‌
اوّلاً خوشامد عرض میکنیم به همه‌ى برادران و خواهران عزیز، کارگزاران پر افتخارِ یکى از برجسته‌ترین خدمات در جامعه‌ى اسلامى، یعنى حجّ ابراهیمى و زیارت خانه‌ى خدا و زیارت مدینه‌ى منوّره. و امیدواریم که این افتخار بزرگ ذخیره‌ى آخرت براى شماها باشد و حرکت و تلاش و اقدام در این مجموعه‌ى مبارک را آن‌چنان با اخلاص انجام بدهید که در نامه‌ى اعمال شما ان‌شاءالله مثل خورشیدى بدرخشد. از زحماتى هم که آقایان محترم، مسئولین در باب حج میکشند، تشکّر میکنیم؛ حقیقتاً جاى قدردانى دارد این اقداماتى که بیان کردند؛ چه در زمینه‌هاى فرهنگى و معنوى و اخلاقى و تربیتى، و چه در زمینه‌هاى عملیّاتى و اجرایى و سازمانى.
 آنچه مهم است این است که ما بدانیم حج یکى از نقاط قوّت آیین مقدّس اسلام است؛ گرچه نقاط قوّت در مجموعه‌ى شریعت اسلامى یکى دوتا نیست، کم نیست، امّا حج به خاطر این خصوصیّاتى که در آن هست - که کمابیش همه با این خصوصیّات آشنا هستیم - یک برجستگى‌اى دارد؛ در واقع میشود گفت که حج مایه‌ى اقتدار جامعه‌ى اسلامى است، مایه‌ى اقتدار امّت اسلامى است. آن روزى که ما مسلمانها در کشورهاى مختلف، از مذاهب مختلف این توفیق را پیدا کنیم، این بلوغ فکرى را پیدا کنیم که در واقع و به معناى حقیقى کلمه "امّت اسلامى" را تشکیل بدهیم - که متأسّفانه تا حالا ما مسلمانها این توفیق را پیدا نکردیم و به این بلوغ سیاسى و فکرى و اخلاقى نرسیدیم - و بتوانیم مجموعه‌ى مسلمانها از اقصاى شرق عالم تا منتهاى غرب عالم اسلامى یک امّت باشیم، ولو با دولتهاى مختلف، آن روز خواهیم فهمید که حج چگونه مایه‌ى اقتدار و استحکام و اعتلا و آبرومندى این امّت است.
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۴۷
سرباز ولایت
احکام امر به معروف و نهی از منکر

آنچه که خواهید خواند گزیده‌ای از استفتائات مقام معظم رهبری در باب شرایط وجوب امر به معروف و نهی از منکر است:
*

 س: کسى که می ‏خواهد شخصى را امر به معروف و نهى از منکر نماید، آیا باید قدرت بر آن را داشته باشد؟ در چه زمانى امر به معروف و نهى از منکر بر او واجب می ‏شود؟

ج: آمر به معروف و نهى کننده از منکر باید عالم به معروف و منکر باشد، و همچنین بداند که فاعل منکر عمداً و بدون عذر شرعى مرتکب آن مى‏شود، و زمانى اقدام به امر ونهى واجب مى‏شود که احتمال تأثیر امر به معروف و نهى از منکر در مورد آن شخص داده شود، و ضررى براى خود او نداشته باشد، و در این مورد باید تناسب بین ضرر احتمالى و اهمیت معروفى را که به آن امر می ‏نماید یا منکرى که از آن نهى می ‏کند، ملاحظه نماید. در غیر این صورت، امر به معروف و نهى از منکر بر او واجب نیست.

 س: اگر یکى از اقوام انسان مبادرت به ارتکاب معصیت کند و نسبت به آن لاابالى باشد، تکلیف ما نسبت به رابطه با او چیست؟

ج: اگر احتمال بدهید که ترک معاشرت با او موقتا موجب خوددارى او از ارتکاب معصیت مى‏شود، به عنوان امر به معروف و نهى از منکر واجب است، و در غیر این صورت، قطع رحم جایز نیست.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۲۰ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۰۶
سرباز ولایت

۱۳۹۲/۰۶/۱۳

 پیام رهبر انقلاب اسلامی به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز


حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیام به بیست و دومین اجلاس سراسری نماز، کیفیت بخشیدن به نماز و ترویج و همگانی کردن آن را در صدر وظایف مؤمنان خواندند و تأکید کردند: صاحبان اندیشه و بیان، با گفتن و نوشتن؛ دارندگان رسانه‌ها و منبرها با پرداخت جذّاب و هنری و مسئولان دستگاهها نیز متناسب با کارکرد آن دستگاه، میتوانند این وظیفه‌ی بزرگ را ادا کنند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی که در این اجلاس توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین میرعمادی نماینده ولی فقیه در استان لرستان قرائت شد، به این شرح است:
۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۱۴ شهریور ۹۲ ، ۰۰:۱۶
سرباز ولایت
چهارشنبه, ۶ شهریور ۱۳۹۲، ۰۷:۴۴ ب.ظ

اولین دیدار دولت یازدهم با رهبر انقلاب - شهریور 1392

۱۳۹۲/۰۶/۰۶

دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیأت دولت با رهبر انقلاب اسلامی

هفته دولت 1392

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در اولین دیدار هیأت دولت یازدهم، با قدردانی از هماهنگی دولت و مجلس برای آغاز بکار سریع دولت جدید، آقای روحانی را رئیس جمهوری مطلوب، مورد اعتماد و دارای سوابق روشن انقلابی خواندند و با تبیین شاخص های مهم دولت مطلوب از جمله سلامت اعتقادی و اخلاقی، خدمت به مردم، عدالت، سلامت اقتصادی و مبارزه با فساد، قانون گرایی، حکمت و خردگرایی و تکیه بر ظرفیت درون زای کشور تأکید کردند: اقتصاد و علم را در اولویت قرار دهید و با مهار تورم، تأمین نیازهای اساسی مردم، رونق تولید و ایجاد تحرک و آرامش در عرصه اقتصادی، امید مردم به آینده را استمرار و افزایش دهید.
۱ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۴۴
سرباز ولایت
يكشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۲، ۰۹:۱۴ ب.ظ

کتاب قانون

 به مناسبت روز بزرگداشت ابوعلی سینا و «روز پزشک»

خبرگزاری فارس: ابوعلی سینا؛ نامی به صلابت تمدن ایرانی

کتاب قانون را بهتر بشناسیم.


*** کتاب قانون

ابن‌سینا تألیف قانون را در حدود سال ۴۰۳ق و در گرگان آغاز نمود. بخشی از آن را در سال ۴۰۵ق و در هنگام حضور در ری و مابقی را در بین سال‌های ۴۰۵ تا ۴۱۴ق در همدان تألیف نمود.

این اثر پس از تألیف ، مورد توجه پزشکان و محققان بسیارى قرار گرفت که ترجمه، شرح و حاشیه‌هاى گوناگون، مؤید این مدعا است. تا پیش از قانون، آثار مشهور و نفیسی در پزشکی اسلامی وجود داشته‌اند که دو عنوان از آن‌ها به ویژه در تألیف قانون نقش داشته‌اند؛ یکی «الحاوی»، تألیف محمدبن زکریای رازی و دیگری «الکامل فی صناعة الطب» یا کتاب «الملکی»، تألیف علی‌بن عباس اهوازی می‌باشد. واقعیت این است که مقایسه‌ی این دو کتاب با القانون فی الطب، خود گواهی بر اهمیت و ممتاز بودن قانون است.
۲ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ شهریور ۹۲ ، ۲۱:۱۴
سرباز ولایت