پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش
به شما نخبه گرامی که در جستجوی مقصود خود هستید خوش آمد عرض می نماییم.

مــا زنـده از آنیـم کـه آرام نـگیـریـم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

این سایت به منظور طرح دیدگاهها ی مختلف و یافتن پاسخی برای پرسش ها ی شماست .

بی صبرانه منتظر نظرات ، دیدگاهها و سوالات شما هستیم .
همچنین می توانید سوالات ( سیاسی - اعتقادی و ... ) خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت در این سایت به آن پاسخ داده شود.

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۱، ۱۰:۴۸ ب.ظ

تولید علم ایران در سال 1396


   بررسی رشد تولید علم ایران در سال ۲۰۱۸

  طبق آمارهای رسمی بین‌‌المللی، رشد علمی در ایران شتاب فزاینده‌ای داشته است؛ رشدی که چندین برابر متوسط رشد کشورهای دنیا است. در آذرماه ۹۱ رهبر انقلاب در جمع اساتید دانشگاه‌های جهان اسلام گفتند: «امروز به برکت انقلاب، به برکت اسلام، به برکت شریعت، کسانى که در دنیا ارزیابى میکنند، گفتند و در دنیا منتشر شد که ایران امروز از لحاظ علمى در رتبه‌ى شانزدهم دنیاست. این مال چند ماه قبل از این است. خود آن مراکزى که این بیان را کردند، پیش‌بینى کردند و گفتند تا چند سال دیگر - معین کردند تا چه سالى؛ مثلاً تا ده سال، دوازده سال دیگر - ایران به رتبه‌ى تک‌رقمى خواهد رسید؛ آنها گفتند چهارم در دنیا.»



بر این اساس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) گزارشی را بر مبنای آمارهای ارائه‌ شده در پایگاه اطلاعات علمی تامسون رویترز (ISI) انجام داده است. این گزارش نشان می‌دهد که رتبه‌ی علمی ایران در پانزده سال گذشته در سطح جهانی به‌سرعت افزایش یافته است. ایران در سال ۱۹۹۸ -پانزده سال پیش- در رتبه‌ی ۵۲ تولید علم جهان قرار داشت. در پانزده سال گذشته اما شاهد افزایش چشمگیر تعداد مقالات دانشمندان ایرانی در مجلات معتبر بین‌المللی بوده‌ایم.

بر اساس آمارهای این پایگاه، رشد تولید علم جهان در ۱۵ سال گذشته ۴۹% بوده است. در حالی که رشد تولید علم ایران در همین مدت ۲۱۱۶% بوده است.

ایگاه استنادی علوم جهان اسلام بر اساس محاسبه اولین ISI، پیش‌بینی کرده که تا سال ۲۰۱۸ تولید علم ایران به ۴۴۰۰۰ مدرک می‌رسد در حالی که در سال ۲۰۱۱ تعداد تولید علم کشور ۲۷۱۶۳ مدرک بوده است.

اما ISC در گزارش خود از آمار دیگری نیز استفاده کرده است. طبق پیش‌بینی سازمان تحقیقاتی سایمگو در سال ۲۰۱۸ تنها سه کشور چین، آمریکا و انگلستان در تولید علم، قبل از ایران قرار خواهند داشت. سایمگو این پیش‌بینی را بر اساس داده‌های ارائه‌شده از سوی پایگاه اطلاعاتی اسکوپوس انجام داده است. این نکته لازم به ذکر است که در این پیش‌بینی میزان تولید علم کشورها به صورت تجمعی محاسبه گردیده است.
متن کامل این گزارش را از
ایــــنجا بخوانید.
          در این زمینه گوش کنید به:

      
                                                                                                به نقل از سایت مقام معظم رهبری ( ادام الله ظله)
موافقین ۲ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۴

نظرات (۱)

به امید آن روز

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی