پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش

پاسـخی برای آنچه در جسـتجـوی آن هســتیـد.

پـرسش
به شما نخبه گرامی که در جستجوی مقصود خود هستید خوش آمد عرض می نماییم.

مــا زنـده از آنیـم کـه آرام نـگیـریـم
موجیم که آسودگی ما عدم ماست

این سایت به منظور طرح دیدگاهها ی مختلف و یافتن پاسخی برای پرسش ها ی شماست .

بی صبرانه منتظر نظرات ، دیدگاهها و سوالات شما هستیم .
همچنین می توانید سوالات ( سیاسی - اعتقادی و ... ) خود را در بخش نظرات مطرح نمایید تا در اسرع وقت در این سایت به آن پاسخ داده شود.

شنبه, ۷ دی ۱۳۹۲، ۱۱:۱۲ ب.ظ

پرورش یافته نهضت انقلاب اسلامی

 

۱۳۹۲/۱۰/۰۶

 پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی در پی درگذشت استاد پرورش

 

استاد پرورش یکی از سنگرهای انقلاب در اصفهان بودند

 

 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پی درگذشت یاور صدیق انقلاب آقای سیدعلی اکبر پرورش پیام تسلیتی صادر کردند.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
 

 

بسم‌الله الرحمن الرحیم

با تاسف و تأثر، خبر درگذشت یاور صدیق انقلاب مرحوم آقای سیدعلی اکبر پرورش رحمت‌الله علیه را دریافت کردم؛ چهره‌ی محترم و اثرگذاری که بخش اعظم عمر با برکت خود را در خدمت اسلام و ارزشهای متعالی دین گذرانید،‌ و لهجه‌ی صادق و دل با اخلاص و خُلق نیک را به ترویج و تحکیم انقلاب و نظام اسلامی گماشت؛ تلاشهای مبارزاتی در دوران طاغوت را به خدمات ارزنده و مسئولیتهای سنگین خود در قوه‌ی مجریه و قوه‌ی مقنّنه و شورای عالی دفاع در دوران جمهوری اسلامی پیوند داد و با همه‌ی توان به کشور و ملت خود خدمت کرد، ‌و سلامت و راحت خود را بر سرِ انجام وظیفه نهاد.

بیماری رنجبار و طولانی او آخرین آزمایش دشواری بود که وی با صبر و متانت، آن را تحمل کرد و زندگی پاک و شرافتمندانه را به پایان برد. اینجانب در گذشت ایشان را به خانواده و بازماندگان محترم و به همه‌ی دوستان و علاقمندان ایشان تسلیت میگویم و رحمت و رضوان الهی را برای وی مسألت میکنم.
سیدعلی خامنه‌ای
۶ دی
۱۳۹۲



 این شخصیت انقلابی از دیدگاه دیگران :

 

  دکتر علی لاریجانی
-هم شور و هیجانات انقلابی در ایشان زنده بود و هم از یک شعور دینی برخوردار بودند. این نکته در شاگردان ایشان هم بود که حتما تحت تاثیر تربیتی ایشان در آنها تبلور پیدا کرده بوده و آن داشتن یک متانت اخلاقی است یعنی خوددار و مراقب بودند و هر حرفی را هر جا نمی زدند. مخصوصا خود ایشان، این خصوصیت در ایشان کاملا جدی است. ضمن این که خیلی محفلشان شیرین و ابتهاج آفرین است، خیلی سنجیده سخن می گویند مراقب حرفهای خودشان هستند. این اخلاق سیاسی، اخلاق بسیار برگزیده ای است.
-این ارامش روحی در شرایط مختلف خیلی کمک می کرد به انتخاب راه های درست. آقای پرورش از ابتدای انقلاب یک فردی بودند که در واقع مسیر مستقیمی را دنبال می کردند. از نظر من ایشان یک انسان مسلکی است یعنی در همه فراز و فرودها در راه و صراط درست گام برمیدارد.
-یکی دیگر از خصوصیات آقای پرورش روحیه لطیف ایشان است. حالا سخنرانی هایشان هم این لطافت را نشان می دهد محضر ایشان هم همینطور است. بحث های سیاسی از خشونتی برخوردار هست مخصوصا اگر از رفتارهای سیاسی غربی گرته برداری شده باشد. این نوع تقابل ها، خشونت ساز است. اما ایشان با همان معنویت عارفانه ای که معمولا از آن استفاده می کردند، فضای سیاست را تلطیف می کردند و فضای مودت را دامن می زدند یعنی آن خویشتن داری و آن مراقبه لسانی که ایشان داشت، همراه بود با یک لطافت روحی. و این جلسات سیاسی را تبدیل می کرد به یک جایی که افراد اگر آراء خیلی مختلف هم دارند به زودی جلوی هم قرار نگیرند و پیوندهایشان را تا آنجایی که اشتراکات هست حفظ کنند.
-یکی از نکاتی که باز تبلور همین روحیه لطیف ایشان هست استفاده از مضامین قرآنی است . توصیه این است که قرآن را محزون بخوانید. ایشان این را خوب فهمیده و به نظر من قرائت ایشان خیلی محزون است و آدم یک رابطه خاصی، وقتی ایشان قرآن تلاوت می کنند با همان حالت حزن انگیز با قرآن برقرار می کند. استفاده ایشان از نکات و مطالب قرآنی همراه با یک نوع ذوقیات هنری است. برداشتهای هنرمندانه ای از قرآن دارند و گاهی دیده ام سخنرانی های ایشان را که حالا تفاسیر مختلفی ما داریم. تفاسیر با مذاق فلسفی داریم، ضمن این که ایشان محتاط است که در واقع تفسیر به رای نکند، لکن ذوقیات جذابی از قرآن دارند، برداشت های قرآنیشان شیرین و نکته های هنرمندانه ای درش هست. این ویژگی ها در آقای پرورش خیلی درخشنده هست. یعنی انسشان با قرآن.

حجت الاسلام والمسلمین ناطق نوری
-از خصوصیات آقای پرورش این بود که آدم تنگ نظری نبود. تفکر خاصی داشت. اما به تعبیر شهید بهشتی، آقای پرورش معتقد بود جاذبه باید بی نهایت و دافعه حداقل باشد.
-ایشا هم از ارتش حمایت می کردند و هم از سپاه. چون هم با ارتش از قبل از انقلاب ارتباط داشتند و هم خودشان از موسسین سپاه اصفهان بودند.
آقای پرورش مخالف این بود که کارها دولتی باشد و دولت باید برنامه ریز و حمایتگر خوبی باشد.

سردار رحیم صفوی

-من با شناختی که از شخصیت والای استاد عزیز سید اکبر پرورش دارم انصافا از قبل از انقلاب تا اکنون یعنی سال ۱۳۹۰ ایشان را یک عارف بالله، یک انسان مخصوص، یک انسان متقی، یک انسانی که از یک روحیه انقلابی و از یک خردمندی بالا و از یک شجاعت و برخورد بالا با دشمنان اسلام با دشمنان مردم برخوردارند و از یک روحیه ی صفا و صمیمیت در ارتباط با حل مشکلات مردم برخوردارند می دانم.
-استاد پرورش در لایه های مختلف به فعالیت های فرهنگی فکری سیاسی و حتی نظامی می پرداخت.
-نقش مهم ایشان در تشکیل سپاه پاسداران در استان اصفهان بود.
-آقای پرورش در بنیانگذاری و تاسیس سپاه پاسداران استان اصفهان نقش اصلی را بر عهده داشتند.

مرتضی نبوی
-استاد پرورش یکی از سنگرهای انقلاب در اصفهان بودند.
- استاد بزرگوار، جناب پرورش شخصیت جامعی هستند. هم انقلابی، هم عارف، هم آموزگار و آموزش دهنده و تربیت کننده، مخلص، متواضع و خوش مشرب. مجموعه ای ویژگی دارند که برایشان جذابیت فوق العاده ایجاد کرده و ایشان را شخصیت تاثیرگذاری کرده است.

دکتر سقاییان نژاد
-مبارزات انقلابی و آموزش های دینی نام استاد پرورش را در دل مردم انقلابی ایران و اصفهان جاودانه کرده زیرا ایشان جوانان انقلابی را با قرآن، عترت، ولایت و شهادت آشنا کرد.
-ایشان از چهره های شاخص انقلاب و نظام بود و قلبش نورانی از انوار معرفت قرآن کریم،بیانش معطر به آموزه های دینی و اسلامی و اعمالش نشات گرفته از بصیرت و ایمان بود.
-ایشان حافظ کل قرآن کریم و نهج البلاغه بودند و در منش رفتاری و بینش اعتقادی خود مسیری سراسر نور و برکت را در پیش گرفتند.

مهندس باهنر
آقای پرورش یکی از نقش های عمده و جدی در شکل گیری تفکر اسلامی در بین نسل انقلاب داشتند.
-ایشان از اول بحثشان حکومت اسلامی بود. در یک کلمه آقای پرورش از معدود آدم های ایدئولوگ انقلاب بودند که به درستی فهمیدند انقلاب یعنی چه؟
-در هر صورت یک زندگی مملو از مبارزه و صبر و شیکیبایی و عمق بخشیدن به افکار اسلامی نسل های مختلف داشتند.
در همه نسلهای مختلف در محیطی که کار می کردند سریع تبدیل به یک مراد می شدند. و البته حواسشان جمع بود به تکبر نرسند. علیرغم این که اگر قرار بود دنبال مرید بازی باشد از خیلی از آدم ها بیشتر میتوانستند مرید جمع کنند.
واقعا خیلی سریع در دو جلسه جوانان را به شدت و سرعت جذب می کردند. اما تواضع و فروتنی و اعتقاد به ولایت فقیه و احترام روحانیون باعث می شد ایشان هرجا که می توانند تلاش کنند خودشان مطرح نباشند. و به همین دلیل اصلا مریدپرور نبودند. در حالی که در جامعه استعدادش زیاد وجود داشت که ایشان بشود مراد یا قطب یک عده آدم. یک شخصیت کاریزماتیک که خیلی ها می روند دنبالش! و بحمدا... این خودساختگی باعث شد از این خطرات مصون بمانند.
من می توانم بگویم آقای پرورش از نظر ایدئولوژیک جزو هیئت امنا و ایدئولوگ انقلاب در نظر بگیریم قطعاً یکی آقای پرورش است و همچنان قابل احترام.

سید صالح پرورش
-هیچ وقت نسبت به من و فرزندان دیگرشان چه در بحث تحصیل و انتخاب رشته چه در امر اشتغال و ازدواج در پی تحمیل نظرشان نبودند و پیرامون بحث اشتغال هم می گفتند به هر چیزی علاقه داری همان را دنبال کن و به جز این تاکید می کردند که یک رشته را تا انتها دنبال کن و از این شاخه به شاخه دیگر نپر تا موفق شوی.
-با این که مدام درد دارشتند، نکته جالب از نظر پزشکشان این است که با این وجود هر موقع حال ایشان را می پرسیدند در جواب می گفتند خدا را شکر، الحمدا...

دکتر زمانی
-یکی از ویژگی های آقای پرورش در تعلیم و تربیت این بود که به همه نیازها و به همه جنبه های تربیتی توجه می کرد. مثلاً در زنگ ورزش لباس ورزش می پوشیدند و با بچه ها در میدان ورزش می کردند. ایشان در سه رشته ورزشی مهارت داشتند بسکتبال، فوتبال و شنا. در کلاس ها همه چیز بود از آموزش ساده روخوانی قرآن تا تاریخ اسلام. حتی ایشان شعر می گفتند.
-حتی کلاس های سرود وتئاتر که به خاطر وقتگیر بودنش آن هایی که علاقه داشتیم را به صورت مقطعی مثلا در تابستان ها کار می کردیم که به درسمان لطمه نخورد. دانش آموزان باید از لحاظ درسی تلاش می کردند که نخبه بمانند. خیلی هم دقت می کردند که همین حالت حفظ شود. من به جز درصد کمی تقریباً یاد ندارم که کسی در هم دوره های ما در دانشگاه قبول نشده باشد. همه در رشته های مختلف و دانشگاه های مختلف قبول شدند. این به تدریج آشنایی بیشتر ما را با مسایل سیاسی را به همراه داشت و آقای پرورش ما را آزاد می گذاشتند تا در مراکز مختلف شرکت کنیم. آن موقع کانون علمی، فرهنگی، تربیتی جهان اسلام بود ما می رفتیم به آنجا و در کلاس های افراد مختلف شرکت می کردیم به ما هم میدان داده می شد تا استعدادهایمان را نشان دهیم.
-آقای پرورش به دانش آموزان خودشان فوق العاده محبت می کردند و همین به آن ها یاد می داد که سعی کنند با افراد تحت تعلیمشان محبت کنند.
-رابطه عاطفی صمیمانه با شاگردانشان داشتند. سعی می کردند آنها را مستقل بار بیاورند هیچ وقت نمی خواستند هرچی ایشان بگوید شاگردانش عیناً همان را قبول داشته باشند و همان کار را بکنند.
-خدا به آقای پرورش تیزبینی سیاسی فوق العاده ای داده است.
-آقای پرورش درگیری های داخلی مسلمانان را هیچگاه توصیه نمی کردند. توصیه می کردند که هیچ گاه داخل این درگیری ها نشویم و با کفر و شرک و رژیم شاهنشاهی مبارزه کنیم.
-آقای پرورش هم توانسته بود با بازاری ها رابطه خوبی داشته باشد و مثلاً با روحانیون ، دانشجویان و معلمان این ارتباط را داشت با نظامیان حتی ارتباط مخفی داشت. آقای پرورش چیزی حدود سه سال مسؤول این شدند که در اصفهان با نظامیان ارتباط داشته باشند. البته با رعایت کامل اصول حفاظتی، مثلا در انجمن مددکاری برنج و لپه می گرفتند برای خانواده ها و در حال توزیع مواد غذایی با آنها ارتباط برقرار می کردند. اگر آن نظامی را می گرفتند می گفتند کالاهای مربوط به انجمن را توزیع می کنند این عاملی بود برای اینکه ایشان محور همه ارتباطات باشد .

سردار حجازی
-ایشان مفسر قرآن بودند. منتها در تفاسیرشان مسائل سیاسی را بیان می کردند مثلا داستان موسی و فرعون را در قرآن بحث می کردند. بعد تطبیق می دادند با شرایط آن روز. خوب همه می دانستند که منظور از فرعون اینجا رژیم ستمشاهی است. منظور از موسی مثلاً حضرت امام است.
-ایشان در ساده زیستی هم الگو بودند وقتی اوج ترورها بود و ایشان یکی از اهداف منافقین بودند، قبول نمی کردند که با تشریفات و محافظ جایی بروند.

 

 به نقل از ایمنا

نظرات (۳)

۰۸ دی ۹۲ ، ۰۹:۴۳ پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز
با سلام خدمت شما وبلاگ نویس فرهیخته
با افتخار مطلب شما در پایگاه خبری تحلیلی رهیاب نیوز درج گردید.
http://rahyabnews.com/Pages/News-32154.aspx
لطفا با درج لینک و لوگوی رهیاب نیوز در پیوندهای وبلاگ خود ما را در ادامه راه یاری فرمایید
و من الله توفیق
"سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت"
شما دعوتید...

از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم. یا علی
۱۴ دی ۹۲ ، ۱۶:۰۰ علیرضا فلاح
سلام اگه دوست داری وبلاگ ما رو لینک کن خبر بده تا منم وب شما رو لینک کنم
ممنون از وبلاگ خوبتون اجرکم عند الله
حلقه صالحین شهید فهمیده
http://shahid-fahmide.blog.ir/

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی